Aandacht trekken in een winkel kan op vele manieren. Dat kan zijn voor een merk, maar ook om een boodschap over te brengen. Daarnaast kan het een actie of aanbieding promoten of kun je simpelweg de aandacht trekken. Allemaal met als doel om de verkoop te verhogen. Niet gek om de aandacht te trekken om jouw merk of product te positioneren. Maar hoe doe je dat dan? Dit kan bijvoorbeeld met winkeldisplays, etalagemateriaal of vloerstickers.
Winkeldisplays
Wil je de aandacht vestigen op een bepaald product? Dat kan met een winkel display. Zet of hang deze displays op prominente plekken in de winkel. Met als doel natuurlijk om meer te verkopen. De displays zijn bovendien handig voor acties en aanbiedingen. Het trekt de aandacht, mensen zien de actie of aanbieding en willen het vervolgens hebben. Ook tijdens feestdagen zie je veel winkeldisplays. Met Pasen liggen de paaseitjes bijvoorbeeld in een winkeldisplay speciaal gemaakt voor chocolade eitjes.
Etalagemateriaal
Etalagemateriaal is ook een goede mogelijkheid om je merk of winkel te promoten. Een aantrekkelijke etalage zorgt ervoor dat mensen niet alleen langs je etalage lopen, maar ook daadwerkelijk jouw winkel binnenlopen nadat de etalage de aandacht getrokken heeft. Bespaar dus niet op etalagemateriaal. Het kost niet heel veel moeite, maar het kan je wel een aantal klanten opleveren. Bovendien ziet de buitenkant van je winkel er zo ook nog eens aantrekkelijk en professioneel uit. Win-win situatie dus!
Vloerstickers
Wanneer je een winkel binnenloopt vallen vloerstickers heel goed op. Het is immers ongeveer het eerste wat je ziet. Vloerstickers zijn te verkrijgen in allerlei kleuren, afmetingen en bedrukkingen. Een vloersticker kan namelijk naar wens worden gedrukt. Je kan er van alles mee. Zo kun je een route maken door middel van vloerstickers, wat vooral in deze coronatijd wel eens nodig is om éénrichtingsverkeer aan te moedigen. Ook kun je bijvoorbeeld een anderhalve meter afstand of houd afstand sticker op de vloer gebruiken in deze tijd.
Je kunt voor één van deze drie reclamemateriaal kiezen, maar je kunt het natuurlijk ook combineren. Het valt op, trekt de aandacht en kan op maat worden gemaakt. Daarnaast kan het voor merken een voordeel bieden omdat een winkeldisplay in een winkel de naamsbekendheid van een merk kan vergroten.